onsdag 3 september 2008

Ett nej är alltid ett nej

Det är ju märkligt att det alltid är kvinnan som ifrågasätts om hon talar sanning vid en våldtäkt. I det här fallet hade kvinnan sagt nej två gånger till sex. Hon gick sedan och lade sig bredvid mannen klädd endast i behå och trosor och då antog mannen att hon ändrat sig. Fast mannen fick bända isär hennes ben och hon låg stel och tittade upp i taket under samlaget blev han friad. Bara för att kvinnan inte gick och lade sig med kläderna på och inte anmälde våldtäkten förrän kvällen efter så anses hon mindre trovärdig. Mannen och kvinnan hade tidigare varit ett par men var vid tillfället bara vänner.


Ett nej är alltid ett nej och jag ifrågasätter inte alls att det var en våldtäkt, men jag tycker ändå att det är underligt beteende av båda. Jag skulle i alla fall aldrig gå och lägga mig i underkläderna bredvid min före detta kille om jag absolut inte ville ha sex, jag skulle nog gå därifrån eller behålla kläderna på, för säkerhets skull. Men det innebär ju inte att jag tycker att han hade rätt att tvinga sig på henne bara för att hon var lättklädd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: