fredag 29 augusti 2008

En soffliggares bekännelse

Ja, inte gör det mig något att kristdemokraterna hamnar under riksdagsspärren i DN/Synovates augustimätning. Det partiet har ändå aldrig funnits i min värld när det varit dags för val, lika lite som sverigedemokraterna varit det, och enligt denna opinionsmätning kommer de inte heller över riksdagsspärren. Tydligen förlorar KD röster bland medelålders väljare och de som röstade på dem 2006 väljer att bli soffliggare och inte stödja något parti. Jag måste erkänna att jag var en soffliggare vid förra valet, jag var så trött på allt valfläsk att jag bara inte orkade rösta på något parti, men jag lovar att inte falla för frestelsen igen utan känner mig tillräckligt motiverad att rösta vid nästa val. Dock inte på kristdemokraterna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanske KPML(r) 2010, Bitten?

Bitten sa...

Hahaha, där slog du huvudet på spiken. Att jag inte röstade berodde inte på bojkott utan leda helt enkelt.