måndag 31 januari 2011

Han är ju bara 95


Julafton 2010


Min far är lite krasslig. Han ligger i sängen och tar sig knappt upp på grund av ryggvärk. Och han kan ju naturligtvis inte förstå varför han har blivit lite sjuk, så här plötsligt. Han som knappt varit sjuk i hela sitt liv. Förutom vanliga förkylningar och influensor.

Men sen kommer han på att han kanske inte är så ung längre, att kroppen börjar svika. Att han inte blir bra om han tar ett par Alvedon, utan att det kanske tar lite längre tid.

"Men jag är ju bara 95", säger han.

Jamenvisst. Så är det ju.
Han är ju bara 95 ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



1 kommentar:

Le Loup sa...

Han låter som min vilde far, vet du, jag tror att det är livsglädjen och humorn som får dem att bli så gamla. Givetvis har jag inget belägg för den teorin, men jag tror att det hjälper... Hoppas han kryar på sig snart, din far :)