onsdag 26 januari 2011

Garanterat kalorifritt?

Vissa maträtter gillar jag bara inte. Som pitepalt och havregrynsgröt, eller gröt överhuvudtaget.
Allt annat kan jag äta, om än vissa saker med mindre förtjusning.

Men steget är nog långt till att smaka och äta annat än det som är ämnat att stoppa i munnen. Som skumgummistoppning till exempel. Fast å andra sidan smakade jag faktiskt på Björnklister när jag var liten, bara för att det luktade så himla gott. Och se var det nån klasskompis som faktiskt åt det, med den röda platsspateln direkt ur burken.

Undrar om hon fortfarande äter Björnklister? Om det ens finns kvar att köpa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Ma sa...

Har aldrig hört talas om att Björnklister. Antagligen borttaget. Kanske för att någon unge åt det och det kanske inte var bra.
Hur någon kan äta soffor begripper jag inte. Dessa matvanor ter sig minst sagt lite udda för sådan som mig...