tisdag 4 januari 2011

Men, vänta nu


K fick "exklusiva" designpåslakan med örngott i julklapp. Inte av mig dock. En snabb googling visar att de kostar 1 235 kr styck, 2 470 kr för ett par bäddset alltså.

Jag brukar handla påslakan och örngott på Ikea eller möjligtvis Hemtex om de har rea (vilket de ofta har). Jag köper inte de billigaste, för mig ska de vara sköna, gärna percalebomull eller bomullssatin.

De här påslakanen är nog sköna, om vi får använda dem lite. Det som jag stör mig på är att det inte finns några små hål att sticka in händerna i för att lättare få täcket på plats i påslakanet. Och dessutom är det helt öppet i ena änden. Med små knappar som ska knäppas!

Dessutom verkar det som man ska ha knapparna uppåt, men jag vill absolut inte ha knappar i ansiktet när jag sover, så demonstrativt har jag knapparna i fotänden.

Men jag måste erkänna att vi har ett par påslakan till av detta märke fast med blå ränder. Och de är jättejättesköna. Fast vi har väl haft dem ett par, tre år i alla fall. Och nu börjar de bli inkörda så att säga.

Så egentligen var de här påslakanen en jättebra julklapp. Men jag skulle hellre köpa sex-åtta andra påslakanset på Ikea eller Hemtex om jag höll i pengarna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: