söndag 9 januari 2011

Nu slutar vi gnälla!

Jag ska i alla fall försöka sluta gnälla över småsaker. Som att det snöar, det är kallt, att jag får ont i ryggen av snöskottning, att jag väger för mycket, att jag ska jobba i morgon (usch, fy tusan måste jag bara får säga), att det är mörkt och blött ute, att jag har dåligt med pengar, att någon gör en skidbacke av osten, och att det känns som om jag håller på att bli förkyld.

Det finns de som skulle vara glada om de fick gå till jobbet i morgon, eller om de kunde skotta snö. Och skulle bli lättade om de bara hade en liten förkylning.

Livet känns väldigt orättvist.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Ja det var väl kanske inte helt logiskt :-)
Tack för titten :-)

LissenTo sa...

Helt rätt, ibland måste man tänka vad alternativet kunde vara!

Ha en skön kväll. Kram Lissen