tisdag 1 februari 2011

Jag förstår inte (som vanligt)

Nu kommer otrohetssajten Ashley Madison till Sverige. De tjänar pengar på folks otrohet.

Deras motto är "Livet är kort - ha en affär." De tycker det är bättre att komma till dem och hitta en likasinnad istället för att gå till en vanlig dejtingsajt och ljuga att man är singel. Sajten påstår sig leverera god service som fyller ett gigantiskt tomrum. Och påstår att de har över åtta miljoner registrerade användare över hela världen.

Jag trodde faktiskt att människorna var bättre än så. Och att tjäna pengar på att folk bär sig dumt åt är väl inte heller så himla moraliskt.


Jag förstår inte varför de har svårt med trohet helt enkelt inte förblir singlar, om de nu inte kan vara trogna mot någon, utan hela tiden tror att gräset är grönare på andra sidan.

Men jag är väl hopplöst gammaldags och omodern. Att vara otrogen finns överhuvudtaget inte på min lista över saker jag måste göra innan jag lägger näsan i vädret.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Nä, nä, nä. Jag har en lite svartare syn på människor (en del dvs...) så jag säger bara att den sista idioten är inte född än. Inte än på länge.
Håller för övrigt med. Är man så feg att man inte vågar kapa trossarna och leva singel och träffa nya utan stannar i förhållande och samtidigt träffar nya, då är man bra ynklig....

Quinna sa...

http://otrohetilivet.blogg.se

Jag är drabbad av detta. Min man är medlem i något liknande eller så driver han något egen varian av detta. Jag är såå sönder smulad av alla hintar om att han har affärer bakom min rygg på jobbet och på natten när jag sover. Det är överjävligt. Till och med mina gamla jobbar kompisar...
Nä jag orkar inte tänka på det just nu så jag ska hitta på något roligt nu
mvh Quinna i nööd