fredag 4 februari 2011

Tema fredag - Gammal



Den här en bild är från Tysslingedagen 2010, en dag för konst, hantverk och kultur.
Det är en dag på våren då man kan åka runt omkring vid fågelsjön Tysslingen och de boende där visar upp sig. De har utställningar, säljer växter, har lite kaffe att bjuda på eller bara visar upp sin fina gård och trädgård.
Förra året stod regnet som spön i backen nästan hela dagen, men jag tror att deltagandet var stort ändå.

Se mer gammalt här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken nostalgisk liten traktor.
//Anne-Lie

Maria G sa...

Det var en fin bild av den gamla traktorn!
Ha en bra dag!

Pysselfarmor sa...

Åh nostalgi för mig! En sådan hade min styvpappa. Jag tror att de kallas för "Grålle" och är samlarobjekt för en del. De har hängt en burk över röret så att det inte ska komma in - så stod alltid traktorn hemma på gården också.
Ha en skön helg.

Jah Hollis sa...

Det var en fin och välbevarad gammal traktor.

Rune sa...

Den er fin. Og tenk så mye mat som er produsert med hjelp fra slike ...

Anneli - A'la Foto sa...

Det var minsann en gammal traktor! Fint tolkat!


Ha en skön helg!

SoF sa...

Lite olika typer av fordon på dina bloggar idag ser jag.
Väldigt vackra båda två - på var sitt sätt.

Tack/Glad fredag!

sinneskatten sa...

En riktig trotjänare den där traktorn.