tisdag 1 december 2009

Jag hoppar


I går presenterade SVT första halvan av startfältet i Melodifestivalen 2010, artisterna som ska tävla i Örnsköldsvik och Sandviken. Inga direkta överraskningar bland artisterna, men jag blir ju lite förvånad att Anders Ekborg och Kalle Moraeus och Orsa spelmän ska vara med. Den här stan kommer visst också att drabbas av Melodifestivalcirkusen genom att arrangera andra chansen.

Apropå musik blev K med respektive (alltså jag) bjuden till Göteborg för att se Stjärnklart. Det lät lite kul, tills jag fick se vilka som uppträder. Det är ju inte direkt mina favoritartister som är med; Alcazar, Lena Ph, Nanne Grönvall och Brolle. De förstnämnda gillar jag absolut inte, Lena Ph tål jag varken se eller höra och Nanne orkar jag bara inte med och Brolle, tja han skulle jag väl kunna stå ut med. Så även om det är gratis tänker jag inte plåga mig igenom flera timmar. Vi stannar nog hemma och julbakar den helgen i stället.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: