torsdag 31 december 2009

Årets sista dag

Egentligen borde min resumé av året som gått vara färdig, men det ta längre tid än jag tänkt mig att sammanfatta ett helt år. Det är både roligt och jobbigt att återuppliva allt som hänt. Alltså kommer den sammanfattningen att dröja lite.


Det verkar vara någon galning som är igång och skjuter vilt omkring sig i Finland just nu. Flera ambulanser är på väg till ett köpcentrum i Esbo. Det är som om det är vardagsmat nuförtiden, att någon galanpanna får för sig att skjuta bland folk. Man undrar ju hur en sån är funtad egentligen och vad som rör sig i huvudet. Jag brukar tänka på det ibland, att man aldrig kan veta om man lever till kvällen, det finns uppenbarligen så många galna människor i den här världen som kan får för sig vad som helst.

Just nu kan man ju faktiskt också frysa ihjäl om man sticker ut näsan för långt. Kylan har tagit stryptag på oss och verkar hålla i sig någon vecka till. Katten vägrar att gå ut och har återupptagit användningen av sin bortglömda kattlåda, något motvilligt verkar det som. Men hellre det än att frysa tassarna av sig och försöka gräva i snön.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig! Skönt o kunna vara inne i värmen. Själv står jag vid spisen o svetten lackar i pannan. /Anna S

Anonym sa...

esbo är plats där är center för finsk säkerhets polis - det säger att finska säkerhets polis tagen av NWO dvs ledning okuperad - de arrangerar och puttar fram ngt överallt just nu. Om ni tror att Ahtissari är finne så det är bara delvis (det finns många khasarer=neocons i finland som har stor under utan aktivitet) Känns att finland är tagen i ledningen okså

Anonym sa...

Önskar dig och din familj ett gott nytt år och jag har en ganska så rolig utmaning till dig som du kan göra för att sammanfatta året

http://omunkavlad.wordpress.com/2009/12/31/en-2009-utmaning/

Kram på dig

Bitten sa...

Tack, jag kanske ska anta utmaningen, verkar enklare än mina ambitioner på en nyårskrönika.

Karolin sa...

Jag tror också det.