lördag 5 december 2009

Investering?




Även om somliga hävdar att Victorias och Daniels bröllop kommer att ge mångfalt tillbaka i form av intresset för Sverige som väcks, så tycker jag ändå att kostnaden på 64 miljoner är lite väl magstark. Inte bara för att staten skjuter till 10-tals miljoner kronor av våra skattepengar utan för att hela grejen är så fruktansvärt bisarr. Faktiskt skulle jag fundera på att försöka dra ner på kostnaderna om jag vore i deras kläder. Jag skulle säkerligen ha dåligt samvete och skämmas hela mitt resterande liv om mitt bröllop skulle kosta så mycket, när det är så många människor på jorden som knappt äger mer än kläderna de går i och så många barn som svälter.

Vad är väl ett bröllop för 64 miljoner när man kan rädda miljontals barn från att svälta ihjäl, ge dem medicin när de är sjuka, ge människor rent vatten, ge dem skolgång, någontans att bo och hopp om framtiden?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: