fredag 11 december 2009

Jaha ja


Så var Idol över för den här säsongen. Erik vann och jag är inte imponerad. Vi höll på med annat och tittade inte på tv:n och undrade vem som sjöng i de låga partierna i vinnarlåten "Higher" för det lät absolut inte bra. Den som vinner måste väl ändå kunna sjunga allt, inte bara låtar där man öser på för kung och fosterland och bara skriker. Överlag har det varit ett ovanligt svagt startfält och det är ju tråkigt att den som vinner Idol faktiskt sjunger sämre än flera som blev hemskickade när Idol 2009 hade audition. Synd, för det kunde åtminstone ha varit en bra tävling om inte juryn haft så fruktansvärt dålig smak att sitta och ösa lovord över någon som skrikit sig genom varje låt. Men det är ju bara att önska Erik lycka till. Att vinna Idol är stort. Men att komma tvåa är inte heller så dumt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Haha... en till som inte tittade ordentligt. Jag gick och la mig. Efter att Mariette åkte ut, tappade jag helt och fullt intresset. Förresten tycker jag att vinnarlåten var skitdålig... och ingen av dem kunde framföra den live på ett bra sätt.

Karolin sa...

Vi har nog inte samma smak. Jag tycker ERik har varit klart bäst hela tiden och att han absolut är den rätta vinnaren!