måndag 7 december 2009

Vilket liv



Hur mycket städar skåningar egentligen
när de måste köpa så herrans mycket rengöringsmedel
så det inte får plats i huset?
Och var får de rum med alla grejer de köper på sig varje år?

Vilket liv - först tillbringa två veckor av semestern på att
göra av med 60 000 kronor på en massa skräp och impulsköp.
Och sen tillbringa resten av semestern på att plocka allt
i ordning och röja upp.
Jag kan inte låta bli att tycka att det är nåt sjukligt över det hela.

För inte kan de väl behöva allt de köper på sig?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

ALH sa...

Diagnosen är väl shopaholic. Hon borde söka hjälp.

Le Loup sa...

Jag var f-n i mig helt mållös igår när jag såg slutnotan. Jag hoppas att guben får komma till Kanarieöarna någon gång, det är han värd, en pool och en paraplydrink skulle han ha.

Veronica sa...

Jag undrar vartifrån de får alla pengar??. För inte sparar man väl
60000 för att bränna dem på rengöringsmedel. De skulle både få resa till Kanarieöarna och shopping i Ullared för de pengarna dock inte lika mycket rengöringsmedel då.......