måndag 28 december 2009

Trött i benen (och huvudet)

I dag har vi tillbringat dagen med det som resten av invånarna i denna stad också verkar ha gjort. Vi har shoppat i Marieberg Galleria, som det så fint heter numera. Varmt, mycket folk, långa köer. Jag hittade förstås ingenting, som vanligt. Je däremot fyndade lite kläder och jag får väl vara nöjd med det. Vi styrde sedan kosan mot Ikea, och där var det också mellandagsrea. Helt fantastiskt. Je handlade till nya lägenheten, som ska inredas. Tänk att en dörrmatta inte behöver kosta mer än 19 kronor. Men något soffbord blev det inte. Vi insåg ganska snabbt att vi varken orkade bära eller skulle få in kartongen i bilen, så bordet får vi köpa en annan gång och ta med dit. Shoppingen avslutades med ett frisörbesök och en tripp till apoteket på Järntorget. Nu är jag helt slut. Det är ju det jag säger, det är mycket jobbigare att vara ledig än att jobba.

Till sist bara ett litet tips till dem som plogar på parkeringen i Marieberg. Det vore ju bra om ni inte lade upp så stora plogvallar, för ni förlorar säkert många kunder eftersom antalet parkeringsplatser reduceras kraftigt om snövallarna får ligga kvar, eftersom det knappt finns en enda parkeringsplats att finna när rusningen är som värst.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jag hatar verkligen att shoppa. Var inne på annandagen på Ikanohuset i Link och dra mig på trissor, det var som helvetet på jorden. Folk buffades och knuffades, luften var dålig (och märk väl, det uttalandet kommer från en rökare, så då kan du tänka dig hur dålig luft det var), barn skrek och grät(de hade min fulla sympati, jag ville också göra det men mina 46 år hindrade mig...)och ingen log. Och de där jädra stövlarna som jag så gärna vill ha var fortfarande otäckt svindyra... Livet är grymt, sa grisen eller hur det nu var...