torsdag 2 juli 2009

Modernt med stilmissar


Jag bryr mig inte om mode. Jag tar på mig det jag tycker är snyggt och struntar faktiskt i vad andra tycker. Jag retar mig på alla som ser likadana ut, har samma sorts byxor, samma modell på tröjor, samma väskor och precis samma frisyrer och hårfärg. Jag antar att det är det som kallas mode, som de flesta följer så slaviskt.

Stilmissar bryr jag mig inte om, om det inte gäller följande:
När det blir modernt med höga klackar och alla ska ha det, vare sig de kan gå med höga klackar eller inte. Det ser ju rent av löjligt ut när någon kommer stapplande och vinglande fram utan att ha kontroll över sin kropp.
När tjejer visar trosorna över byxlinningen. Jag förstår inte problemet. Aldrig någonsin har väl kvinnor visat trosorna förrän stringtrosan kom. Och är det någon med vanliga trosor som visar dem?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Håller med. För mig är det ett nerköp om andra har likadana kläder som jag. Ibland har jag till min egen stora förskräckelse varit "inne", eftersom modet går i cykler.

Höga klackar kräver definitivt sin kvinna, när det knäas fram som om bäraren av skorna var på väg över ladugårdsbacken så är det inte snyggt.
Det där med trosor över byxlinningen är inte snyggt heller, "hajfena" hörde jag någon kalla det härom dagen.
Å andra sidan är det inte snyggt med kalsonger som visas heller, det är precis lika fult.