söndag 22 mars 2009

Träskpaddor


Jag undrar om Robinson inte varit en dokusåpa på tv om så många hade sökt för att få åka till något träsk och försökt överleva. De som sökt till ett sånt program måste väl ändå ha övervägt saken innan de skickade in sin anmälan. Det verkar ju inte vara några hårda killar och tjejer som valts ut. Den lilla stund jag tittade på programmet var det ju bara gnäll, gnäll och gnäll. Trodde de att de skulle få semester i paradiset? Visserligen vet jag att tv vinklar allt så att det ska bli bra underhållning, men är det verkligen många som orkar titta på när folk mobbar varandra, snackar skit bakom ryggen, bildar pakter och röstar ut sina lagkamrater? Det är ju absolut inte den bäste överlevaren som brukar vinna Robinson utan den som är mest taktisk och manipulerande.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Värdelösa gnällfjantar! Lägg ner Robinson!

Le Loup sa...

Jag funderade på det med härom dagen, vem orkar kolla på det? Det är samma gamla visa omdragen igen och jag vete tusan, men att kolla på det verkar lika lockande som att få en yxa i knät, om du frågar mig...