torsdag 12 mars 2009

TorsdagsReflektion v 11


Som som många andra längtar jag till våren. Finns det något mer deprimerande än när det snöar igen efter några helt underbara vårdagar? Mars är ju första vårmånaden sägs det, men i år har det väl hittills snöat mer i mars än det gjort sammanlagt under hela de senaste vintrarna. Men om man bortser från snön så märks det att våren är i antågande. Det är ljust ute när vi åker till jobbet och det är fortfarande ljust när vi åker hem. Inte vet jag om jag blir nämnvärt piggare av att se ljuset, men det känns lättare på nåt sätt. Om det bara kunde bli lite soligt så smälter nog snart snön, för solen värmer och det har blivit fina istappar som hänger ner från taket. I USA har de redan ställt om klockan till sommartid och om ett par veckor får vi göra detsamma. Även om det ser hopplöst ut i dag, så vet jag ju att våren och sommaren är på väg ...

Fler TorsdagsReflektioner hittar du här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Våren längtar vi nog alla till. Men jag i motsats till de flesta gillar snön och är glad att den fortfarande kommer. Det är underbart med en riktig vinter som omväxling mot de senare årens blask.

sinneskatten sa...

det känns bra att se att snön smälter bort i Örebro trakten, då kommer snart våren och vi kan börja åka till stugan i Närke.

Anonym sa...

Vacker bild som symboliserar väntan. Samma väntan som de flesta av oss har.

Anette sa...

Visst längtar man och man får se det så här. Att man blir så mycket gladare när den äntligen kommer! Jag har solsken just nu........hoppas det fortsätter, så smälter det lite mer./Anette

Anonym sa...

Ja, man får leva på hoppet om våren :) Helt underbart att det börjar bli ljusare nu, och jag ser hur mina pelargoner växer för var dag som går. Det ger mig verkligen hopp om våren! Vilken vacker istappsbild du tagit!

Anonym sa...

Visst är det en stark vårlängtan man har.
Men den lär ju komma,sägs det.
Och då får vi njuta!

Ulrica sa...

Jo, det vore gott med lite vår, även om ljuset hjälper till att göra det lite lättare att stå ut med snön... tror jag:)

Emma sa...

Vacker bild, visst är det skönt när det töar. Vinter i all ära, men den ljusa våren är oslagbar :)

Hedwig sa...

Istappar är vackra att se på, men snart kommer förhoppningsvis värmen som tar kål på dem. Vackert foto

Anonym sa...

En riktigt fin bild! Jag hade vår i morse, men nu snöar det...lite knäckande!