måndag 16 mars 2009

Skaka galler för konsten


Konstfackseleven Anna Odell, hon som spelat psyksjuk på en bro i Stockholm i samband med ett konstprojekt och sedan ställt till med en scen på psykakuten riskerar nu att hamna i finkan. Brottmisstankarna avser falskt larm, våldsamt motstånd, ofredande samt oredligt förfarande. Jag tycker att det är viktigt att markera att man inte får bära sig åt hur som helst, även om det är ett konstprojekt. Hon är ju trots allt 35 år och borde ha begripit bättre. Anna Odell anses ha vilselett både polisen och vårdpersonalen, men tycker tydligen själv inte att något brott begåtts. Nu återstår att se om hennes advokat, före detta Jämo, Claes Borgström, kan få henne friad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

God natt.
Sitter uppe mitt i natten.
Såg ett nytt namn så skyndade mig att vem det var. Det var du.
Ja Geiranger är en av mina vackraste platser.Jag kommer inte långt därifrån. Har all min norska släkt i Ålesund.Min mamma kommer därifrån och vi bodde där uppe i 7 år innan vi flyttade ner hit.
Klart du ska åka till Geiranger igen.
Res til Ålesund, ta hurtigruta til Geirtanger och buss därifrån tillbaka till Ålesund. Det är lite av en resa.
Ha det gott nu.
Klems Synne.

Le Loup sa...

Hm, vad var det jag läste nu igen.... Att konstfack skulle se över sina regler, tror jag att det var. Man tänker ju smått att hur vore det att helt enkelt använda sunt förnuft, sedan tänker jag att det är ju i och för sig en bristvara ibland här i samhället så regler kanske är det enda rätta....