torsdag 19 mars 2009

TorsdagsReflektion v 12



Naturligtvis är denna veckas torsdagsreflektion ett vårtecken. Man märker verkligen hur mycket det fina vårvädret påverkar humöret, både på människor och djur. Wille trivs verkligen ute på betongen nu när snön har smält och det torkat upp lite. Om inte så märks det på att han nu är skitig när han kommer in, i stället för blöt. Ljuset påverkar också en liten kattskrutt. Hela veckan har Wille tyckt att fyratiden är en bra tid att gå upp på, till sin mattes stora förtret. Alla säger att det bara är att stänga dörren så katten inte kommer in i sovrummet, men jag kan i alla fall inte sova när en liten kisse sitter utanför dörren och jamar och krafsar med klorna på dörren och vill in.

Se fler bidrag till TorsdagsReflektion.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon! Ha en fantastisk Torsdag! Kram!

Marie sa...

*Ler*
Känner igen hela din reflektion kattägare som jag är. Fotvärmaren Pelle ska också ut tidigt och stannar ute länge länge. Sitter gärna i en solfläck och njuter.
Ha en bra torsdag.

Anonym sa...

Vilken fin katt! Kan tänka mig att han trivs nu... =)

B i r g i t t a sa...

Mina små vovvar är som jag sömniga på morgonen - vilken tur :) Uppe på kväll och natt är de också så sista uerundan blir ganska sen :)

Tant Malin sa...

Härligt! Min katt ligger också i solen och myser nu...

Anonym sa...

Katter har en väldigt egen vilja...jag håller med dig, det går inte att stänga en katt som vill in ute, de hörs och ger inte upp förrän de får som de vill.

Vad han ser ut att njuta av att rulla på på plattorna, ser jätteskönt ut!

Anonym sa...

Otroligt, katten på bilden ser precis ut som min. :)

Anonym sa...

Åh det där med färgen på pälsen känner jag igen!
Hunden i den här familjen är just nu mera gråbrun än vit på magen.

Hon är min lilla "dikeshund". Varför vara snygg och ren när man kan slafsa runt i leran och partaja?

hej från mig!

Cecilia Artista sa...

Ja katter brukar verkligen njuta av solen och värmen så nu är kissen säkert glad över våren som kommer!