onsdag 11 mars 2009

Money, money, money



Hörde på radion i dag att det finns folk som är beredda att betala hundrafemtio tusen kronor för en biljett till någon av Michael Jacksons avskedskonserter/shower i sommar. Och nog lär det blir konkurrens om biljetterna. Över en miljon människor vill se honom och har man inte sisådär ett par hundra tusen är det väl bara att glömma att få någon biljett.

Om det händelsevis skulle vara någon rik och intresserad som läser detta, så är kommer konserterna att vara den 8, 10, 12, 14, 16, 18, 22, 24, 26 och 28 juli 2009 på O2 Arena i London.

Nej, konsert med Michael Jacksom är verkligen inget för låginkomsttagare. Jag läste just i SKTF-tidningen att läkarsekreterarna i Örebro län har den lägsta medianlönen i hela landet. Som om jag inte redan visste det, men nu fick jag det svart på vitt. Alla lönerna ligger visserligen lågt i hela Sverige, för det är ju minsann ett kvinnoryrke. Men man kan ju bli förbannad för mindre, efter över 25 år i yrket har jag ännu fyra hundralappar upp till medianlönen. Det känns ju faktiskt skämmigt. Men det är väl inte jag som ska skämmas utan landstinget, sjukhuset och kliniken.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: