lördag 14 maj 2011

Värt att dö för?

Schlagerfestivalen - är den verkligen värd att dö för?

Antagligen är jag väldigt tråkig. Jag har inte sett ett enda program av vare sig svenska uttagningen eller europabidragen till det stora eventet som går av stapeln i kväll. Jag har aldrig ens hört Sveriges bidrag, och om jag hört den har jag bara trott att den låten är en i raden av andra ointressanta låtar.

Om jag orkar och har tid kanske jag slötittar från tv-fåtöljen, men det är inget jag prioriterar. Varken det eller VM-finalen i ishockey.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Le Loup sa...

Jag har inte heller tittat, i förrgår var det på tvn när jag slog på men det verkade så tråkigt så jag slog av ganska direkt. Jag har svårt att hetsa upp mig över schlager-em, å andra sidan så kan jag lugnt hetsa upp mig över fotboll, vilket jag vet är obegripligt för många också :)

Erik sa...

Och Christer Björkman tyckte det var "tortyr" att Sverige ropades upp som sista land att gå vidare till finalen. Tortyr? Nånstans har det gått jäkligt snett i den här schlagerhysterin...