måndag 2 maj 2011

Måste spy lite galla


Över ÖBO. Det kommunala bostadsbolaget. Som det inte går att få tag på. Nån att prata med som vet nåt.
För det första svarar de inte på mail, så man vet inte om det är någon som läser dem.  Det går inte att få tag på någon som vet nåt på telefon. K höll på i flera dagar och försökte få kontakt med en bovärd, men det var stört omöjligt. Till slut ringde nån och vi fick pappas lägenhet synad i alla fall. Men nyckel till källarförråden hade han inte, så vi vet inte om de är tömda. Som de lovat att de skulle fixa.
Hur man nu kan ha förråd i källaren som inte ens hyresgästerna har tillgång till. Varje gång min gamle far ville ner till förråden var han tvungen att ringa till nån som kom och öppnade. Det var ju inte så lätt för en hörselskadad 95-åring som hatade att tala i telefon.

ÖBO:s hemsida är under all kritik. Alla telefonnummer som står där är bara för syns skull. Det är aldrig nån som svarar.

I dag skulle K lämna tillbaka nycklarna, men se det gick inte att lämna dem på ÖBO:s kontor på stan, utan det skulle vara på det lilla kontoret i stadsdelen. Och då frågade människan var "tagen" var till tvättstugan. Hur ska vi kunna veta det? Vad jag vet har mina föräldrar aldrig varit i tvättstugan, utan de hade egen tvättmaskin i badrummet. Människan frågade om K kunde leta på tvättstugegrejen.
Men då sa han ifrån. Nån jädra måtta på galenskap får det vara. Det får väl bovärden fixa (om det nu finns någon som jobbar där).

Nä, jag är glad om jag slipper ha nåt mer med ÖBO och göra. Tack och lov.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: