onsdag 11 maj 2011

Arbetsförmedlingen - vilket skämt



Inte trodde jag att det var så illa ställt med arbetsförmedlingen. En jag känner har varit arbetslös drygt en vecka och får hela tiden konstiga förslag på jobb han ska söka runt om i landet. Och om han nu får ett jobb 30 mil härifrån, är det meningen att han ska flytta dit då, utan resten av familjen? Går verkligen jobbet före familjen vår korta stund på jorden?

Och om nu hans hustru säger upp sitt jobb och flyttar med, då blir ju hon arbetslös och tvingas söka jobb. Låt oss säga att hon då får jobb på det förra stället de bodde på. Ska hon då tvingas flytta dit igen? Då måste maken säga upp sig och flytta med och då blir han arbetslös och kanske får ett annat jobb 50 mil bort igen.

Så kan de ju hålla på och flytta från ena änden av landet till den andra.

Verkligen bra uttänkt på Arbetsförmedlingen.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Le Loup sa...

Jodå, så illa ställt är det. Jag vet många som under min tid med karusellåkande mellan af och fk otaliga gånger sagt "Men så här ska det väl inte gå till?" Själv är jag nog en ganska luttrad och cynisk människa så jag har bara svarat "Varför inte? Välkommen till verkligheten." Saken är den att jag inte varit ett dugg förvånad. Jag förväntade mig en berg-och-dalbana och det är precis vad jag fått.