lördag 2 februari 2008

Video och Wille

Jag skulle inte sagt något om att det inte är snö i sikte. Nu har det snöat, säkert 1 dm. Je och jag var ute i snöstormen och filmade till hennes projektarbete och jag höll på att frysa fingrarna av mig. I och för sig hade snöandet nästan upphört när vi filmade, men det blåste småjävlar. Det blev i alla fall bra film tror jag.

Wille har varit ute och lekt i snön, han såg ut som en känguru när han skuttade runt. Han både tycker om snön och tycker att den är läskig, han tvekar när han ska gå ut och skakar tassarna när han blir blöt. Han syns ju inte så bra heller när det är snö på marken eftersom han är vit.

I morse höll jag på att få spader på Wille. Han kom redan vid halv sex och satte sig och pep på mitt sängbord. Det var bara att gå upp och ge honom mat, annars skulle han inte sluta pipa. Ja han piper, han jamar inte. Sedan gick jag och la mig igen och höll precis på att somna när Wille kom tillbaka upp och satt och pep i örat på mig. Så det var bara att gå upp igen, eller ner till bottenvåningen, och släppa ut honom. Då kunde jag äntligen få sova igen. Sedan blev han insläppt av K och då somnade han förstås i soffan och sov jättelänge. Vår katt har fått vanor och han skiter väl i om det är helg eller vardag, han ska ha mat före klockan sex på morgonen, så det är väl bara att pallra sig upp i morgon bitti också även om det är söndag.

Inga kommentarer: