fredag 29 februari 2008

Föräldrabesök

I dag efter jobbet åkte vi för att titta till föräldrarna. De mådde bra och hade varit med bilen och tittat på svanarna vid fågelsjön häromdagen! Jag tror i och för sig inte att pappa har kört så mycket på hela vintern, men jag undrar hur jag ska kunna säga till honom att han inte bör köra bil, han fyller ju ändå 93 år i juli. Jag tror inte att han förstår att han är så gammal, han är ju så pigg. Men reaktionsförmågan är nog inte den bästa och det vore ju förskräckligt om det skulle hända något när han är ute och kör. Jag vet inte om vi kan förbjuda honom och han skulle nog inte lyda oss i alla fall, så envis som han är. Dessutom tycker mamma att det är jätteroligt att komma ut lite i bilen och hon har väl inte förstånd att vara rädd. Hon säger att pappa kör så bra...

Inga kommentarer: