onsdag 13 februari 2008

Semestertjafs

Så har vi då på jobbet börjat diskutera den eviga frågan om när och hur vi ska ha semester i sommar. Vi har två semesterperioder och växlar mellan tidig och sen semester varannat år. Det är alltid någon som vill byta semesterveckor, en del vill ha fyra veckor först och en vecka senare, en del vill ha fem veckor i sträck och det blir alltid en massa tjafs hitan och ditan. I dag kom frågan upp om vi skulle vilja byta vecka när vi skiftar de två perioderna, men majoriteten ville ha det som vi har haft det de senaste åren. Jag tycker det är bra att jag kan ta fem veckor i sträck, jag tycker jag behöver det på sommaren för att känna att jag är ledig på riktigt. Jag hade tidig semester förra året och är helt inställd på sen semester i år, dvs vecka 29-33 och K har också paxat de veckorna på sitt jobb. Jag hoppas att det löser sig för de som vill byta veckor och att alla blir nöjda, det brukar faktiskt nästan alltid lösa sig i slutänden.

"Oh, it's what you do to me."

Inga kommentarer: