måndag 25 februari 2008

Cityakuten

I kväll är det mitt favoritprogram på TV3, Cityakuten, skapat av Michael Crichton. Serien utspelar sig på akutavdelningen på County General Hospital i Chicago. Den serien har jag följt ända sedan den startade, det första avsnittet visades här i Sverige den 16 januari 1995. Vad jag kan minnas har det alltid sänts på måndagar kl 21.00. Cityakuten är nu inne på säsong 14 här. Skådespelarna och huvudpersonerna har kommit och gått, jag kommer ihåg när George Clooney var med och spelade dr Doug Ross. Först i början fick jag alltid sitta ensam och titta, men numera är K minst lika intresserad som jag att följa de olika människoödena i serien.

"I see your shadow,
as I lay myself to sleep.
Dreams of you, oh so sweet
in my heart, I will keep"
(Robert Small)

1 kommentar:

Jenston sa...

Jag har för mig att jag la ner mitt tittande när Dr Green dog. Minns när både Dr Corday och Green mådde dåligt och det var någon som sa "det är nog nåt virus som går", och det sedan visade sig att Dr Corday var gravid och Green hade en hjärntumör. Det var kul.