torsdag 21 februari 2008

Radiopratare retar mig på morgonen

Jag är väl inte världens piggaste och gladaste på morgonen och en sak har jag retat mig på varje morgon hela veckan. Det är när han på Radio Ö, jag vet inte vad han heter, ska tala om hur vädret ska bli, så säger han varje gång att det ska bli t ex mellan 2 till 5 grader. Men hallå där, det kan väl inte vara mellan 2 till 5, antingen säger man mellan 2 och 5 eller 2 till 5 grader. Det kanske inte är så noga, folk förstår väl ändå vad han menar, men jag tycker att när man pratar i radio kan man väl försöka prata riktig svenska i alla fall. En mardröm är att alla tror att man säger så när de har hört det tillräckligt många gånger på radion.

2 kommentarer:

Jenston sa...

Jag ska nog bli radiopratare! Fast ingen skulle nånsin höra vad jag sa och jag skulle bara babbla om ovettiga saker som ingen bryr sig om.
Dessutom har jag ju relativt pipig och gäll röst som folk skulle irritera sig på efter en halv minut.
Undrar vad såna där människor tjänar?!

Bitten sa...

Du har väl inte pipig röst. Du skulle bli en alldeles ypperlig radiopratare, du har ju gjort bra videoreportage vetja!