fredag 20 juni 2008

FRA-anställda uthängda

Hemliga agenter på försvarets radioanstalt FRA har fått sina identiteter röjda med adress, telefonnummer och kreditkortsuppgifter. Det har ju väldigt känsliga arbetsuppgifter och jag tycker inte det skulle vara så roligt att bli uthängd så där om jag hade deras arbete. Jag tror ju inte att så många andra länder är intresserade av vilka som jobbar där och jag tror att man har sett för många spionfilmer helt enkelt, men det är väl lite väl klantigt att avslöja såna uppgifter i alla fall. Om någon vill hämnas på att riksdagen sa ja till FRA-lagen så är väl de som jobbar där inte de rätta att ge sig på, de är ju "bara" anställda där, och en del har ju dessutom skyddade identiteter på grund av sitt "känsliga" arbete.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

Elias sa...

Vadå "bara anställda" på FRA?
Jag _bara_ skriver e-mejl och surfar, just bara... Ska det granskas av någon?
Jag skriver kanske lite känsliga mejl om mina sexuella fantasier...

Anonym sa...

Att hänga ut anställda på FRA är dumt, barnsligt och fel!

Det är ju inte dom utan våra folkvalda politiker som svikit...

HMG sa...

NÄMEN!
Är det inte så kul längre o vara övervakad?! När det drabbar dem själva??

"– Det kan leda till att galna människor använder den här informationen för att på ett eller annat sätt skada våra medarbetare. Det kan vara allvarligt."

Ja just det... men det gäller inte hela FRA lagen då eller??

Har de ingen tankeförmåga överhuvudaget??

De som övervakar folket SKALL hängas ut. Eller det ska informeras om vilka det är iaf!

Om någon sitter o övervakar mig så ska den personen FAN inte ha några privilegier som inte jag har. Om jag får övervakas så ska den personen som övervakar mig också få övervakas. Det är ju en ren jävla självklarhet!

Annars skapar vi ju en ännu farligare situation..