söndag 22 juni 2008

De träffades första gången för 68 år sedan


Vi har hos min gamla föräldrar och fikade i dag. Pappa berättade att det är precis 68 år sedan han och mamma träffades första gången, det var på midsommarafton 1940. Mamma sa minst fem gånger att de inte har slagits en enda gång under hela tiden. K och jag har varit tillsammans hälften av denna tid, 34 år var det den 4 juni. Med tanke på att jag "bara" är 50 år så är det ändå lång tid av mitt liv.

Pappa klagade på att mamma alltid är trött och vill klä av sig och lägga sig även om det är mitt på förmiddagen. Jag tycker inte det är så konstigt att hon är trött, hon är i alla fall 85 år och har väl all rätt att vara trött. Jag och K är ju också trötta fast vi sover hur mycket som helst, känns det som. Jag tror att med våra jobb och i dagens informationssamhälle så blir våra hjärnor "överhettade" och behöver verkligen åtminstone en dag i veckan då vi inte behöver bry oss om något annat än oss själva, bara slappa och sova närhelst andan faller på. Det är så skönt att ta en tupplur när man är ledig, det behövs inte så många minuter förrän man är pigg igen och det betyder så oerhört mycket för humöret och kroppen.

Vi
Vi borde få en chans
Vi
Vi borde vara dom älskande
Vi, det borde vara vi


(Lasse Lindh - Vi)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: