onsdag 3 mars 2010

I stället för marsvin

I "Landet brunsås" åt de ekorre i dag. Erik Haag var hemma hos sin norrländske kompis och tillagade någon sorts dopp i grytan med ekorrkött. De tyckte det var gott, men det finns ju faktiskt så mycket annat som går att äta så ekorre känns inte så nödvändigt att äta precis. Och de var noga med att säga att djuret inte har köpts på Blocket utan är en s k bifångst från en slagfälla och att de fått ekorren som gåva.

Nja, jag vet inte om jag skulle vilja äta ekorre. Det skulle nog ta emot ganska mycket. Lika mycket som om jag skulle äta orm, grodlår eller till och med marsvin kanske. Men det är klart, fanns det inget annat att äta och jag höll på att svälta ihjäl så kanske, kanske. Nej, jag skulle nog hellre svälta ihjäl, tror jag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

ALDRIG att jag skulle äta upp våra små marsvinsungar! /Anna S