måndag 8 mars 2010

Det var visst Oscarsgala


Intresset för Oscarsgalan från min sida är lika med noll. Ja, ganska obefintlig faktiskt. Men för en del är det nästan blodigt allvar. I alla fall för de som är skådisar, regissörer, manusförfattare och annat inom filmens värld och för några till. Lite glitter och glamour skadar i och för sig aldrig. Men aldrig att jag skulle sitta uppe en hel natt för att följa galan. Vad jag förstår så fick en ljudkille från lilla Lönsboda i Skåne två Oscars för bästa ljudredigering och bästa ljudmixning i någon film som heter "Hurt locker". Eftersom mitt filmintresse är nästan lika med nada har jag inte ens hört talas om filmen. Den enda film jag sett som är nominerad är faktiskt animerad, Up, och till och med då lyckades jag somna på slutet. Men inte för att filmen var dålig, den var väldigt fin, utan för att det var sent och sängdags för länge sedan.

Nej, skulle jag titta på Oscarsgalan skulle det vara för att se alla kreationer som skådespelerskorna har på sig. Möjligen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

CrimsonAnna sa...

Jag kan hålla med dig-det är lite kul att se klänningarna och för mig som är filmroad vilka som vinner-men 5 timmars uppesittande. Nja.

Jenston sa...

Jag ledde så på vadslagningen fram till de fyra sista kategorierna. Så det blev Daniel som tog hem det :(
Hursomhelst tyckte jag inte att Hurt Locker var värd att vinna så många priser som den gjorde. Jag trodde faktiskt på Avatar. Fast jag hade kryssat i Upp för jag HOPPADES som fan att den skulle ta hem bästa film, eftersom det är den bästa filmen.

Nä. Dålig gala i år.