tisdag 16 mars 2010

One of those days

I dag har det inte varit någon trevlig dag på jobbet. Och jag har förstås inte heller varit så trevlig, kan jag tänka. Men ibland känns det lite bättre om jag får svära och leva lite. Inget ont menat egentligen.

Självklart så retar jag mig på allt möjligt såna här dagar. På allt från falska leenden, konspirationer, tjatiga telefonsamtal och allmänt skitsnack. Och inte minst på att alla tycks tro att jag är tankeläsare som vet allt.

Som om inte det vore nog så retar jag upp mig på att vi skattebetalare också får vara med och betala hovets parkeringsböter. Bara det sista året har hovets bilar fått över 12 550 kronor i böter. De tycks tro att vanliga trafikregler inte gäller för dem alltså. Eller också har de fått sina körkort i julklapp eller nåt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Karolin sa...

Är jag blind på jobbet? Det låter väldigt dramatiskt.

eller är det helt enkelt jag som står för allt..hmmm

Jenny sa...

Hej!
Kom nog in hit till Dej via "Torsdags-foto" och sedan blev jag nyfiken och sprang runt här inne hos dej.
Nyss läste jag om Bagge/Wahlgren bröllopet och nickade instämmande, för jag läste någonstans att "hela klabbet" var betalt av sk sponsringspengar!?!?
Till och med vigselringen. Borde inte Laila uppskattat en ring från just sin blivande make istället???
(Fattar ingenting...verkar helt absurt att kunna gifta sej med "andras pengar" så där rakt av..)

Och sedan hamnade jag här!
Hovets P-böter!

Snacka om att man satte kaffet i halsen den morgonen dom vrålade ut detta på radion.
-Fyyyyyyy, säjer man bara då!

Hmmm...tror jag gillar din blogg..Haha!
Måste nog kika vidare lite till!

Jenny heter jag förresten, och Du är välkommen att titta in hos mej också om du är nyfiken!
Hej hopp!

//Jenny