tisdag 17 november 2009

Vaccinationskaos

Den här organisationen för svininfluensavaccinationen är en fars. Folk får stå i kö i flera timmar, om de överhuvudtaget kommer ända fram och inte får vända hem utan att bli vaccinerade. Varför ska man samla ihop alla på ett ställe i stället för att använda flera vaccinationslokaler? För att inte sprida smitta vidare ska man ju undvika stora folksamlingar, men risken att bli smittad verkar inte existera om man ska vaccineras. Alla anställda inom vården har blivit erbjudna vaccination, men där gällde visst också djungelns lag. Man var tvungna att ha säkerhetsvakter för att inte människor skulle tränga sig före. Ingen verkar ha någon större koll på hur små barn som kan vaccineras, om man behöver en eller två sprutor, om äggallergiker ska låta bli, vaccinet har tagit slut och rena masshysterin råder.

Jag tycker jag börjar få samma känsla som infinner sig när man ser en sån där katastroffilm av Steven Spielberg ...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Markus sa...

För mig gick det hur smidigt som helst, bara tog mig till läkaren, väntade en liten stund i kö medans dom skrev in mig. Kom in till läkaren, fick ligga på min brits, fick sprutan, ett plåster, ett "ha en bra dag" och sedan vänta en stund i väntrummet för att se så det inte blev några konstiga biverkningar direkt :)

Älskar Kungsbackakommun för det :)