tisdag 17 november 2009

En trevlig tur


I dag tog vi med gamla pappa till Marieberg. Han bjöd på fika. Det är inte ofta han kommer ut bland köpsugna galleriabesökare. Notera hans häpna blick.
Men han pinnade på med rollator och tyckte nog att det var roligt att får kolla in lite hur de byggt om där ute.

Eftersom han hade rollator tog vi hissen i stället för rulltrappan. I hissen hade de en sån där inspelad hissröst som talar om vilken våning man stannar på.

Hissrösten sa:
"En trevåning."

Va? En trevåning?

Aaahhh, entrévåning!

Men säg det då!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söt han är din pappa! Får en sån varm känsla inombords när jag ser en del gamla människor. Jag beundrar dem! Kanske för att jag under många år har jobbat med "äldre äldre" och lärt mig en massa av dem. Deras liv blir som en enda lång saga för mig ibland, speciellt de som är runt 90 och har upplevt alla förändringar under åren. Din pappa ser verkligen ut som en sån "go" farbror. Kram Anna

Karolin sa...

Det syns att ni är släkt, ni är jättelika över ögonen

Kul att pappa var nöjd med dagen, han förtjänar lite roligheter efter allt elände.

Le Loup sa...

Håller med övriga, vad gullig han ser ut :)