söndag 29 november 2009

Ska man skratta eller gråta?

En kvinna i Massachusetts har upptäckt en avbild av Jesus ansikte på strykjärnet. Hon är övertygad om att det är ett tecken på att hennes liv framöver kommer att bli bra igen. Hon är en djupt religiös katolik, skildes nyss från sin man och fick sparken från jobbet.

Hon kan behöva lite roligt i sitt liv, så vi kan väl låta henne få tro att det är Jesus på strykjärnet, om hon blir lyckligare av det. Strykjärnet har hon låst i en garderob så inte lyckan ska smita sin väg. Kanske strykjärnet senare kan få plats bredvid Veronikas svetteduk i St Peterskyrkan i Rom.


För övrigt tycker jag inte alls att det liknar Jesus, utan en docka med lockigt hår.

Jag har förresten just upptäckt att jag har en massa juldekorationer på mitt strykjärn. Det måste ju betyda att jag får en god jul.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Akta bara så snögubben inte smälter!

Anders Ekman sa...

Haha! :) God jul! (vilket du nu är predestinerad att få med tanke på de fina juldekorationerna på ditt strykjärn!)

Yvonne L sa...

Hon tänkte inte på att hon kanske klantat sig när hon strök? ;) Men, men, känner hon sig lyckligare med Jesus ansikte på strykjärnet så varför inte.