tisdag 10 november 2009

Tisdagstema - Självporträtt



Det är inte lätt att ta bilder på sig själv med digital systemkamera, om man inte har stativ och självutlösare. Dels är det svårt att hålla i kameran bakochfram och dels ser man inte om man får med hela sig eller bara en bit. Därför är en spegel ett bra hjälpmedel, och jag tog faktiskt hjälp av badrumsspegeln, vilket väl syns på kaklet i bakgrunden. Eftersom jag redan har två andra bilder på mig själv här bredvid, gör det väl inget om ni får se mig på en tredje.

Fler självporträtt finns att beskåda bara ett klick bort.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

9 kommentarer:

Karoleen sa...

Kul tema idag, roligt att se alla.

Artlover sa...

Vad kul! Vi hade samma tanke. Jag gjorde något liknande som du, fast framför min hallspegel. Om du noterar på min tumbnailbild här så håller jag i kameran i vänster hand eftersom den är spegelvänd (jag är normalt högerhänt). Jag har samma bild till temat men med orange bakgrund och blir som du ser mig framför dig. Jag vände på bilden så den blev rättvänd från spegelbilden.
Ha en fin dag:-)

Marie sa...

Den har du lyckats mycket bra med :-)

Hedwig sa...

Det som är så svårt när masn fotar sig själv som du gjort här är hur man skall hålla huvudet, antingen håller man hakan får högt elelr för lågt. Jag har provat så många gånger och det blir sällan bra. Men du har ju lyckats här.

Karolin sa...

häftig bild. Ser lite trolsk ut.

Margareta sa...

Snyggt gjort och du har haft modet länge. För mig är det premiär. Jag tycker du lyckats bra med ditt foto och den turkosa bakgrunden till ditt ljusa hår är snyggt. /Made

Anni sa...

Men det var en fin lösning! Själv kunde jag dra för duschdraperiet, då syntes inte kaklet ;-)

Lasseivomma sa...

Kul bild på en snygg tjej, men hur mår du, jag tycker att du ser lite grön ut i ansiktet ;-)

Bitten sa...

Jo tack, jag mår bra, fast jag ser ut som ett spöke.