torsdag 30 april 2009

TorsdagsReflektion v 18


Vi har en stor tomt, men varken K eller jag är så väldigt duktiga på trädgårdsarbete. Vi pysslar och donar inte i trädgården varje ledig stund, utan rensar lite pliktskyldigt i rabatterna när andan faller på. En del grannar har börjat klippa gräset och vanligtvis är K ganska pigg på att göra det också. Om man har en åkgräsklippare, som vi har, är det ett rent nöje att klippa och K brukar inte klaga när han måste puttra runt. Just nu är vår gräsmatta full av scilla så någon gräsklippning blir det inte på ett tag. Vi vill ju inte förstöra vårt hav av dessa underbart vackra blå blommor.

Fler TorsdagsReflektioner.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Viola sa...

Jag har funderat på vad dessa blå blommor heter...skilla, nu vet jag.

Skön inställning till ert trädgårdsarbete =)

Ha en skön valborg!

sinneskatten sa...

Scilla i gräsmattor är en fröjd på våren.
trädgården ska vara en oas och vad grannen tycker är oväsentligt.
Man gör vad man vill i sin del av världen!

Marie sa...

Kan se "havet" framför mig. Vckert :-) Tids nog får man klippa så man blir trött.

Helena sa...

Man undviker nog helst att klippa gräset när det växer små fina blommor i det -det skulle jag också ha gjort. Samtidigt luktar det så härligt när gräset är nyklippt och gräsmattan ser ju väldigt fräsch ut efteråt.
Trevlig Valborg!

strömmas sida sa...

Vad mysigt att ha så fina blommor i gräsmattan. Ni kan ju ha vildäng istället för gräsmatta *ler*.

Önskar dig en fin kväll och helg

strömma

Cecilia Artista sa...

Härligt med scilla i gräsmattan - ett blått litet hav! Och visst kan gräsmattan vänta!

Den svenska våren är verkligen skön. Jag tycker det är riktigt roligt att vara tillbaks!

Ha en trevlig helg!

Mia sa...

Åh är det så de heter! Vad bra att jag ramlade in här idag. Vi har nämnligen en massa såna här blommor i våra rabatter, men jag visste inte var det var för några.

Det låter som en ypperlig ide att vänta med gräsklippningen och njuta av era blåa mattor ett tag till.

Ha en fin Valborg!
Kram Mia

Hanna sa...

Kan du tala om för Johan att man inte ska klippa gräsmattan när man har blommande scilla där. Det är vad han har gjort idag. :-(

Trebarnsmamman sa...

Hihi, det kunde varit jag som skrev ditt inlägg...skönt att man inte är ensam om att ha den synen på trädgården ;)