söndag 12 april 2009

Politikerbloggar = ointressanta?


Bara för att riksdagsmännen inte får några kommentarer på sina bloggar betyder ju inte att de är ointressanta eller olästa. Det går inte att mäta intresset för en blogg enbart med anledning av hur många kommentarer som blir publicerade. Jag läser många bloggar, men jag kommenterar bara ibland och det är inte alltid jag har lust att kommentera. Vanligen bara när åsikterna går tvärtemot eller när jag känner att jag måste ge mitt stöd och uppmuntran, eller blir helt betagen och bara måste ge hän och uttrycka mina känslor. Oftast läser jag bloggen, nickar eller skakar på huvudet, och går vidare till nästa. Jag publicerar inte heller alla kommentarer jag får, en del förstår man sig inte på överhuvudtaget, det är svårt att begripa vad vederbörande menar eller vill ha sagt. Politik är väl inte så himla intressant för min del att jag skulle sätta mig och läsa riksdagsmännens bloggar. Skulle tro att de är ganska torra och tråkiga (har dock inte läst någon så egentligen har jag ingen aning). Men som sagt, många kommentarer innebär inte att bloggarna är bra eller ens intressanta. Titta bara på kändisarnas eller modebloggarnas kommentarslistor, långa som en vinter i Sibirien. Och de bloggarna är ointressanta, i alla fall för mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Problemet är att de är förutsägbara man vet vad innehållet är utan att man läst drapan.