tisdag 28 april 2009

En helt vanlig dag - nästan


Den här dagen hade kunnat vara en alldeles vanlig dag. Fast lite bättre eftersom det snart är helg igen och vi får åka på konsert. Men inte var det här någon vanlig bra dag. Nej, en urusel dag. Mycket att göra på jobbet, högar som växer och inte så varmt ute som i går. Dessutom hade jag tid hos tandhygienisten. Det är inte så kul att gå till någon som gräver i munnen. Jag brukar alltid, alltid ändra på tiden jag får i kallelsen, jag vill liksom skjuta upp det oundvikliga i det längsta. Jag vill heller inte att någon annan ska bestämma när jag ska gå dit, utan det vill jag själv göra. Den här gången fick jag kallelsen så långt i förväg att jag inte kom mig för att ändra tiden. Det ångrade jag bittert i morse. Hade jag inte lite ont i halsen? Hade jag verkligen tid att gå tidigare från jobbet? Egentligen ville jag inte alls gå dit, men dum som jag är så gick jag i alla fall. Visserligen kom jag ett par minuter för sent (och jag är aldrig sen till något någonsin), men nu efteråt känns det naturligtvis bra. Och det är bra med Försäkringskassans rabatt också. I stället för att betala 450 kronor behövde jag bara punga ut med 300. Det kändes mycket bra. Fast jag förstår fortfarande inte att jag går dit frivillig, lägger mig raklång i en stol och låter någon pilla i munnen, och dessutom betalar hutlösa priser för det. Men jag är väl dum.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Hannamia sa...

fast det ar nog bra att fa tanderna rengjorda och undersokta i alla fall ibland. jag vet iofs att du ar duktig med munhygienen, for det har jag tagit efter och Bs pappa berommer mina tander :) han tycker att det ar helt otroligt att jag inte har nagra lagningar fastan jag ar 23 :P