torsdag 23 april 2009

TorsdagsReflektion v 17


När vi åkte till Skåne i slutet på förra veckan trodde nog både K och jag att våren skulle ha hunnit så mycket längre där än här. Men egentligen var det inte så stor skillnad. I Malmö var det bara en aning lite grönare kanske. I Helsingborg var våren däremot lite längre kommen. Magnolian blommade där och vi blev helt betagna. Jag har aldrig sett så många blommande träd på en och samma gång och doften var helt underbar.

Fler torsdagsreflektioner hittar du här.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

13 kommentarer:

Marie sa...

Visst är magnoliorna underbara. Här i Stockholm fotade jag en förra helgen som höll på att spricka ut i blom.

sinneskatten sa...

Oh! magnolior som är så vackra.
Kul med en tripp så här i vårtider, själv ser jag framemot att få åka neråt vid kristi himelsfärd.
Att få rå om dottern ett par dar längtar jag efter.

Emma sa...

När jag kom tillbaka till södern i söndags kunde jag inte sluta stå och sniffa på den härliga vårdoften. Och bättre blir det! :)

Viola sa...

Vilken vacker bild! Den får verkligen mig att drömma och längta...

Ha en skön dag!

Karin Berg sa...

Magnolia är ju så vackert. Vi ha en i min trädgård fast jag är rädd för at jag skulle ta kål på den.

Henry sa...

Visst är det grönare i Skåne, men det verkar som om våren kommit av sig!

Anonym sa...

Vackert!

Min sambo kommer från Helsingborg så vi åker ofta dit. Bor annars i Linköping. Just den här tiden tycker jag att man kan se en skillnad mellan hur långt våren kommit här och där nere...

Helena sa...

Härlig bild på magnolian! Jag har sett några blomma här också.

foto CHIP sa...

Hade du fortsatt till Båstad hade det varit minst lika framskridet. Vår magnolia blommar snart och för första gången.
Underbar bild du har!

Megera sa...

Oh, så vackert...jag har aldrig sett ett magnoliaträd och det skulle jag gärna vilja.

Anonym sa...

Hi hi...Vi har samma bild:)

Pialotta sa...

Samma tanke;-) Jag bor i Kristianstad i Skåne och visst har Våren kommit en bra bit bara på några dagar. Såg oxså Magnolier ute.. de brukar blomma rikligt till Valborg och det är det ju snart..
De vita har kommit något längre i sin blomning.. såg det oxså, men valde en annan bild idag:-)
Underbart foto..
Ha de/Pialotta

Trebarnsmamman sa...

Åh magnolia!!!!!!!!!!!!!!!
Vi var ju i skåne under påsk och då var det faktiskt ingen egentlig skillnad alls på våren i skåne och "nästan-norrland" vilket faktiskt var lite av en besvikelse. Men jag tror att deras vår varit väldigt torr och därför blivit "försenad"