tisdag 26 februari 2008

Surt

Vad jag ofta har råkat ut för är sura kärringar som är expediter, speciellt i klädaffärer. Jag vet inte, det kanske beror på att jag råkar vara sur och grinig och smittar av mig på dem när jag handlar kläder, men jag tycker att de som står i kassan är ena riktiga surkart. En del är helt ointresserade och står och tittar på en massa annat när jag ska betala, utan ögonkontakt eller ens så mycket som ett tack. En del står och pratar med kollegan, som står i kassan bredvid, och tycker bara det är besvärligt om det kommer en kund. Om det nu är så att man har fått arbete i en affär, om man nu har valt det själv eller blivit tvingad för att det inte finns något annat, så tycker jag att man måste väl ändå försöka låtsas att det är trevligt med kunder, det är ju i alla fall för kundernas skull affären finns. Utan kunder inget jobb. Jag tycker åtminstone att det är mycket trevligare att handla i en affär där jag känner att jag som kund är speciell och får expeditens uppmärksamhet i alla fall de få minuter det tar att betala.

Inga kommentarer: