fredag 22 februari 2008

Attraktion och sånt

Ibland undrar jag vad det är som gör att man tycker om vissa människor och andra människor tycker man inte om så mycket. Vad är det som gör att man tycker om? Varför attraheras man av vissa medan andra är man helt likgiltig för eller till och med känner olust när man träffar? Det måste vara något med utstrålningen, nåt som passar ihop med en själv kanske, nåt med personkemi eller så. Man kan nästan känna att man tycker om någon som ser trevlig ut som man bara möter fast man inte alls känner personen i fråga, men också att man tycker någon ser grinig och otrevlig ut också som man ser och som man glömmer lika fort som man har gått förbi. Jag är fascinerad av möten mellan människor, fast jag egentligen inte är någon social person.

Nog med svammel för i dag.

På eftermiddagen var K och jag och fikade på stan. Vi var också på "gubbdagis" och köpte någon sorts skruvmejselgrejer eller vad det var som K behöver till bilen. Sedan var jag till min optiker och kollade synen och fick ett par nya linser som jag ska prova. Om de är bra ska jag byta till dem, det är en ny sorts enmånadslinser (i stället för tvåmånadslinser som jag har nu). När vi ändå var på stan hade det ju varit kul att gå runt och titta på kläder eller något annat skoj, men eftersom vi inte får lön förrän på tisdag så var det ju ingen bra idé. Ja, titta kostar ju inget, men man hittar alltid så mycket snyggt när man inte har några pengar, och när man måste köpa något speciellt så hittar man ingenting alls.

Inga kommentarer: