måndag 4 februari 2008

Sjukt igen

I morse när jag kom till jobbet möttes jag av stängda dörrar till avdelningen. Ånej, inte nu igen! Den jävla vinterkräksjukan har slagit till ännu en gång. Sjuka patienter, men inte personal i alla fall. Det blir till att hålla andan när man springer in och man får tvätta och sprita händerna hela tiden. Den här gången kan jag väl inte klara mig? Man får försöka hålla sig på rummet och inte utsätta sig för smitta i onödan. Jag satt och sorterade journaler och lyssnade på webbradio så tiden gick rätt så fort ändå.

Hemma är det också sjukt. Je har ont i halsen och jag var inne på apoteket och köpte nässpray och Alvedon, nej Reliv heter det, det är billigare. Same shit - different name. Jag köpte Kan Jang i går till Je och har själv tagit mig en slurk för det börjar klia i näsan lite. Jag har inte varit förkyld på jättelänge, så det känns liksom som min tur snart, eller otur.

Inga kommentarer: