torsdag 7 februari 2008

Matlagning

"Det finns faktiskt värre saker i livet än en hummer som går bort." Så sa Per Morberg i sitt tv-program när han skulle koka hummer. Den var visst dyr, 400 kr styck. När vi ska äta hummer köper vi djupfryst som redan är kokt, men vi brukar också gratinera i ugnen som han gjorde. Jag tycker om att se "Vad blir det för mat?", jag tycker att Per M är underhållande och har humor, han lagar mat med glimten i ögat. Han är ju utbildad kock så han är inte helt borta i köket.

Det har varit en lång dag, jag har huvudvärk, och nu ska jag ta en lång dusch och sedan gå och lägga mig. I morgon är det fredag, veckans bästa dag, i alla fall när man slutat jobbet.

1 kommentar:

hannamia sa...

jag haller med om att fredag efter jobbet ar veckans basta dag. Jag langtar alltid till helgen :)