lördag 16 februari 2008

25-åring

Så har vi varit i E-tuna och gratulerat sonen. Han hade önskat sig en hård kabinväska med knäpplås, inte med dragkedjor. Vi letade på väldigt många olika ställen efter en sån men det var nästan omöjligt att hitta. Alla väskor vi hittade var mjuka och hade dragkedjor. Men till slut hittade vi en sån han ville ha så vi köpte den direkt. Han fick också ett presentkort på IKEA eftersom han snart ska flytta och vi tänkte att han behöver köpa lite nytt till lägenheten. Av mormor och morfar fick han pengar. Farmor hade skickat ett kort också. När vi kom till sonen fick vi en väldigt god smörgåstårta och senare bjöds det på schwarzwaldtårta och kaffe. M och P skulle gå till en libanesisk restaurang och äta meze när vi åkte hemåt vid halv sex-tiden.

I morgon fyller Jo 22 år och hon sa att hon skulle ringa på eftermiddagen (alltså vår eftermiddag) och då får vi gratulera henne. Då får vi väl höra om hon är nöjd med sina presenter.

Apropå ålder förresten. Jag blev lite gladare i dag när Je:s kompis S sa att hon inte tycker att jag ser ut att snart vara 50. Hon sa att hon skulle också vilja se ut som jag när hon ska fylla 50. :P

Jag förstår inte varför jag har sån åldersnoja nu för jag har ju aldrig brytt mig förut, det måste ha att göra med att det är just 50 år. Men, men, det är ju flera månader kvar tills jag fyller...

Inga kommentarer: