lördag 10 april 2010

Turk på burk

Turken som visade sig vara grek ser nu sin chans att bli rik. Och berömd. 50 miljoner i skadestånd från mejeriet verkat lite överdrivet. Det är ju inte så att han lidit någon skada direkt.

Samtidigt undrar jag ju om figuren på den grekiska yoghurten från samma mejeri visar en äkta grek eller om det kanske är en turk.

Jag ska nog klä mig i folkdräkt och fläta håret, låta någon fotografera mig och sedan låna ut min bild till en norsk mesostförpackning. Så kanske jag kan få 100 miljoner i skadestånd. Verkar väl rimligt, eller hur?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Har mejeriet tur kanske gumman på den grekiska youghurten är från Turkiet så kan dom bara byta text på burkarna.:)

Rantamor sa...

Vaknade han på morgonen....tänkte va då turk jag ä ju grek...helv..te å jag som gjort reklam som turk...????

Hm.....

Anonym sa...

Där ser man hur det stora företagen beter sig, så illa.

Johan sa...

Rantamor ;

Är du helt dum i huvudet så du inte läser artikeln om detta? Personen i fråga bor i Delfi, det var hans vän som är bebodd i Sverige som såg hans vän Turken/Greken på en yogurtförpackning och informerade greken.

Har moderskeppet fört bort alla intelligenta människor i världen?