lördag 6 mars 2010

Show me yours - Små under


Jag tycker det är ganska fantasiskt, faktiskt ett litet under, att min gamle pappa är så pigg som han är. Efter att ha blivit änkling efter nästan 70 år tillsammans med sin fru, min mamma, ser han ändå ljusglimtarna i tillvaron. Vi var på kalas och han satt och läste tidningen, alla delarna, i flera timmar. Förklaringen kom senare, han hade glömt att sätta i hörapparaten och kunde inte höra så bra vad vi pratade om.

Här kan du se fler små under.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Vad härligt det är när våra äldre får vara pigga och nöjda till sinnet. Ha en bra dag.

CrimsonAnna sa...

Vilken skön inställning att anpassa sig och gilla läget. Ge din pappa en kram från mig.

Pennelina sa...

Underbart vackert! Helt enig med dig :-)

Kram från Pennelina

Yvonne L sa...

Vilken härlig bild, och hoppas att din pappa får fortsätta att se ljusglimtarna i livet i många år till!

Wildhearts sa...

Jag blir alldeles varm när jag läser om din pappa. Fin bild var det också!

elena cn sa...

Jag hoppas att jag är lika pigg och kry när jag väl kommer upp i den åldern:) Din pappa påminner lite om min son när det gäller läsandet på kalas...med den skillnaden att min son faktiskt HÖR bra=O

Bitten sa...

Pappa fyller ju faktiskt 95 år i juli så han är ju ovanligt pigg, och helt klar i huvudet.