måndag 1 mars 2010

(n-p)0,368+p=X

Bokstäverna och siffrorna  här ovanför har forskare kommit fram till är den matematiska formel som hjälper oss räkna ut när det är dags att fria. Allt vi behöver veta är vid vilken ålder vi tidigast kan tänka oss att gifta oss och var övre gränsen går. Resten sköter formeln.

Och varför skulle man behöva en formel?
"Jaha, nu när jag fyller 29 måste jag gifta mig. Måste bara hitta nån att gifta mig med först."

Låter helt bissart. Jag tror att det där med frieriet sköter sig själv när man hittat sin hjärtas dam, eller man. Och det finns väl ingen ålder som är "bäst" när man ska fria. Bara man är vuxen och förstår vad man ger sig in på.

Och hur vet man efteråt att just den åldern är bäst. Det kunde ju varit bättre året efter. Eller före.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: