torsdag 4 februari 2010

Nu går jag i ide

Med ett huvud som dunkar, en kall nästipp, en hals som känns som ett öppet sår och fötter som är som isklumpar ska jag nu ta mig en varm dusch och sedan hoppa i säng, eller snarare släpa mig dit. Efter att ha tagit en hutt Kan Jang förstås. Jag ger mig sjutton på att förkylningen bröt ut för att jag inte kunde ta dundermedicinen i morse, för jag skulle fasta inför provtagning och fick bara dricka ett glas vatten. Sedan blev det ju inte bättre när den biomedicinska analytikern inte fick ut något blod från venen i mitt vänstra armveck, utan var tvungen att sticka mig i högerarmen också.

Jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Jag har inte råd heller för den delen. Men i morgon är det ju fredag och sedan i helgen ska det bli vintersol. Något att se fram emot. Även om jag hellre skulle vilja ha sommarsol. Jag tror att jag går i ide förresten, tills all snö har smält. Som det ser ut nu så kommer väl snön att ligga kvar till min födelsedag. Minst. Tänk att få vakna i maj när syrenerna blommar, solen värmer och kvällarna är ljumma och ljusa.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: